2018-12-06

Warszawa. Fenomen kulinarnych doznań w centrum handlowym.

Ekspansja stref gastronomicznych staje się fenomenem rynku handlowego. Polacy podążają za trendami międzynarodowymi i coraz chętniej jadają poza domem. Centra handlowe przywiązują wiec coraz większą wagę do restauracji, kawiarni i barów, ale dla klienta liczy się też zaprojektowana przestrzeń.

Czasy, gdy wystarczyło stołować się w barach szybkiej obsługi bezpowrotnie mijają. Coraz częściej chcemy autentycznych doznań kulinarnych i zwracamy uwagę na design danego miejsca. Szacuje się, że już 40 proc. amerykańskich klientów w wyborze centrum handlowego kieruje się jego ofertą restauracji, barów i kawiarni. Taki klient spędza więcej czasu w centrum, przeznacza też większy budżet na zakupy. Udział gastronomii w centrach handlowych rośnie na całym świecie, także i w Polsce.

Warszawskie Blue City stworzyło przestrzeń, która odpowiada potrzebom spotkań biznesowych, oczekiwaniom pokolenia millenialsów, jak i daje możliwość bardziej swobodnego spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół. Oferta została dobrana w oparciu o analizę potrzeb klientów oraz trendów rozwoju handlu i rozrywki. A te są jasne - do 2025 roku udział gastronomii w europejskich centrach handlowych urośnie nawet do 20 procent, na co wskazuje raport Jones Lang LaSalle. Teraz średni udział sektora gastronomicznego w ofercie warszawskich centrów handlowych wynosi niespełna 7 proc. Ta proporcja będzie dynamicznie rosła.

Odpowiedź na konkurencję e-commerce


Yoram Resfeh, dyrektor generalny Blue City wskazuje, że strefy gastronomiczne dają szansę na zminimalizowanie wpływu wprowadzanego stopniowo zakazu handlu w niedziele, jak i konkurencji ze strony sklepów internetowych.

- Blue City rozwija swoją przestrzeń tak, by wolny czas spędzany w centrum handlowym miał swoją wartość i przyniósł jak najwięcej satysfakcji. Metamorfoza jest odpowiedzią na światowe trendy związane ze zmieniającą się funkcją obiektów handlowych, które są dla klientów miejscem rozrywki, spotkań i wspólnego spędzania wolnego czasu. W swoim koncepcie podkreślamy, że strefa gastronomiczna to coś więcej niż tylko przestrzeń komercyjna. Oferujemy klientom unikalne doznania - mówi Yoram Resfeh, dyrektor generalny Blue City.

Blue City zainwestowało w kompleksowe zmiany, zmieniając się w jedyne w swoim rodzaju centrum handlowo-rozrywkowe. Warszawskie centrum wzbogaciło się niedawno o nowe miejsca.

Strefa Bistro i Cafe to nowy koncept IKEA Food łączący bistro i kawiarnię, dla którego specjalnie zaprojektowano nowe menu, a oferta opiera się głównie na konwencji grab&go. Bistro i Café, zlokalizowane na terenie sklepu IKEA w Blue City przy wejściu na poziomie 0, zajmuje powierzchnię 175 mkw, która podzielona jest na trzy strefy: miękkich siedzeń, stołów stojących oraz standardowej, czyli z klasycznymi stolikami dla klientów.

- Założeniem stojącym za Bistro i Café w Blue City było stworzenie miejsca, które odpowie na różnorodne potrzeby klientów. Chcieliśmy nie tylko zapewnić możliwość szybkiego zjedzenia pysznego posiłku lub zamówienia go na wynos, ale także stworzyć przyjemne otoczenie, w którym mogą się zrelaksować, odpocząć, czy napić się szwedzkiej kawy - mówi Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range Manager IKEA Food.

Do oferty Blue City dołączyła w ostatnich tygodniach także pierwsza w Polsce restauracja Ramen Shop Menya Musashi. Nowocześnie urządzone wnętrze lokalu dostarcza niezapomnianych wrażeń i jest okazją do zanurzenia się w kulturę i tradycję Japonii. Głównym daniem jest, zdobywający uznanie nad Wisłą ramen - tradycyjne danie na bazie bulionu. W planach Blue City jest otwieranie kolejnych restauracji.

Pomysł na unikalny koncept


Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych z JLL uważa, że o sukcesie centrów handlowych decyduje ich wyjątkowy koncept.
- Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach i tak rzeczywiście jest w tym przypadku. Nie wystarczy na przykład jedynie powiększyć oferty rozrywkowej lub gastronomicznej, ogromne znaczenie ma dobór odpowiednich konceptów, które będą postrzegane jako atrakcyjne i pożądane, będą podążały za trendami lub będą wpisywały się w wiodące filozofie. Niezwykle ważne i de facto decydujące o powodzeniu wprowadzonej zmiany jest również oszacowanie właściwej skali zmiany - wskazuje Wysocka.
Jak dodaje, każdy rynek ma do swojej dyspozycji określony wachlarz najemców, z których konstruuje swoją ofertę. Dlatego tak ważne jest aby w ofercie centrum handlowego znalazły się unikatowe funkcje bądź najemcy, którzy zróżnicują naszą ofertę od oferty innych obiektów.


/ commu.pl /

Czytaj także:


Warszawa. Jarmark Bożonarodzeniowy w Blue City.

Warszawa. Świąteczna edycja Targów Polskich Projektantów SHOP LOCAL!



herb

TOPORTAL jest dziennikiem zarejestrowanyn w Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
kontakt z redakcją dostępny TUTAJ

Korzystając z serwisu użytkownik wyraża zgodę na instalację plików cookies.
Wszystkie materiały są chronione ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Wszelkie powielanie materiałów oraz ich umieszczanie na innych nośnikach zabronione.
Copyright © 2010-2018 TOPORTAL



 

Szanowny Użytkowniku!


Aby móc korzystać z niniejszego portalu niezbędna jest Twoja zgodna na instalację w Twojej przeglądarce "plików cookies". Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W cookies przechowywane są informacje o wspomnianej wyżej zgodzie oraz ewentualna fraza wpisana w wyszukiwarce.

Dla celów statystycznych gromadzone są jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Dołożono wszelkich starań by wszelkie procesy miały charakter jawny, a użytkownik miał całkowitą kontrolę nad utrwalonymi danymi (COOKIEs) - w portalu nie są wykorzystywane sesje.

W każdej chwili możesz zmienić swoją decyzję poprzez usunięcie plików cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie zgadzasz się na instalację plików cookies, w myśl obowiązujących przepisów prosimy o opuszczenie niniejszego portalu.

POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ COOKIES
Informacje ogólne

Niniejszy dziennik wydawany jest przez TOPORTAL PRODUCTION Tomasz Staszewski z siedzibą w Raciborzu przy ul. ks. Stanisława Staszica 9 lok.2, 47-400 Racibórz (NIP: 6391163642,email:redakcja@toportal.pl) zwanym dalej WYDAWCĄ.
Polityka prywatności oraz cookies

Niniejszy portal wykorzystuje technologię cookies. Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W ramach cookies przechowywane są informacje:
- status zgody dotyczący niniejszej polityki prywaatności oraz cookies
- zakodowana ewentualna fraza, wpisana przez użytkownika w wyszukiwarce portalu

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika (w przeglądarce internetowej) pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest WYDAWCA.

W kontekście połączeń www, dla celów statystycznych, WYDAWCA gromadzi jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Oznacza to, iż WYDAWCA nie zapisuje w bazie danych jakichkolwiek informacji identyfikujących użytkownika. Ponadto w portalu nie są wykorzystywane sesje.

Niezależnie od powyższych faktów, pewne dane mogą być rejestrowane niezależnie przez firmę hostingową (nr. ip). W związku z powyższym WYDAWCA zawarł stosowną umowę POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH z firmą hostingową H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000612359, NIP: 7822622168.

Administratorem danych osobowych jest WYDAWCA.

Zgodnie z RODO, każdemu użtykownikowi przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- korekty swoich danych
- usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
- przenoszenia danych
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Kontakt z WYDAWCĄ został zawarty na wstępie niniejszego dokumentu.

WYDAWCA zastrzega sobie prawo do naniesienia zmian w niejszym dokumencie. Każdorazowa zmiana skutkować będzie koniecznością wyrażenia przez Użytkownika akceptacji zamieszczonej treści (wyskakujące okno).