2019-11-25

PKO BP zakłada ponad 5 mld rocznego zysku w 2022 roku.

Realizacja zaktualizowanej strategii na najbliższe 3 lata ma przynieść PKO BP ponad 5 mld rocznego zysku netto w 2022 roku. Bank zamierza też osiągnąć rentowność kapitału własnego na poziomie 12 proc. oraz obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do 41 procent. Wśród priorytetów jest również cyfrowa transformacja tej instytucji finansowej.

Lider sektora bankowego chce położyć jeszcze większy nacisk na innowacje i nowoczesne technologie, a także pogłębiać relacje z klientami przy pomocy kanałów zdalnych. W swoich działaniach na kolejne lata PKO BP będzie się też koncentrować na doradztwie i edukacji finansowej.

"Decyzje, które podjęliśmy kilka lat temu stawiając na cyfryzację, innowacje i rozwój nowoczesnych technologii, procentują w naszych dobrych i powtarzalnych wynikach, udziałach rynkowych oraz satysfakcji klientów, która jest dla nas kluczowa. Osiągnięte dotychczas efekty potwierdzają, że wybraliśmy optymalny kierunek rozwoju. Aktualizacja strategii to dalszy rozdział tej samej, dobrej historii, którą tworzymy od dekady" - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.

Zaktualizowana strategia PKO Banku Polskiego "Wspieramy rozwój Polski i Polaków" została oparta na czterech filarach. Pierwszy z nich określono mianem ?dostępny, mobilny i osobisty?. Bank będzie pogłębiał relacje z klientami - zarówno indywidualnymi jak i firmowymi. Każdy będzie mógł liczyć na spersonalizowaną ofertę i pomoc doradcy w placówce banku.

Kolejny filar stanowi "otwartość i innowacyjność" - firmy będą mogły korzystać z pionierskich usług, które zostaną im przedstawione w Chmurze Krajowej. To innowacyjny projekt, który w 2018 roku zainicjował PKO Bank Polski we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju. Dodatkowo wsparcie uzyskają polscy przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność poza granicami naszego kraju. To sprowadza się do następnego filaru - "cyfrowego i sprawnego". Zakłada on rozszerzenie zakresu usług w "chmurze". To otwiera nowe możliwości, ale jest też obarczone ryzykiem - dlatego bank stawia na nowoczesne technologie w zakresie cyberbezpieczeństwa, co pomoże wykrywać i reagować na zagrożenia.

Fundamentem strategii na najbliższe lata będzie też kształtowanie kompetencji przyszłości, koncentrujące się wokół przyjaznego i nowoczesnego środowiska pracy. Pomóc w tym ma większa współpraca wewnątrz organizacji.

PKO Bank Polski, jako Bank Przyszłości zwraca też uwagę na ślady, jakie zostawia jego działalność w otaczającym nas świecie. Dlatego lata 2020-2022 mają upłynąć pod znakiem edukacji ekologicznej i minimalizowania wpływu na środowisko. To jednak nie wszystko - elementem odpowiedzialnego działania będzie też ład korporacyjny. Bank zapewnia, że dopilnuje, aby zasady kierowania spółką były przejrzyste dla wszystkich pracowników.

Przyjęta przez PKO Bank Polski strategia ma obowiązywać w latach 2020-2022. W tym czasie spółka planuje podnieść swoją rentowność do poziomu 12 proc. Koszty ryzyka mają się wówczas utrzymywać na poziomie 0,60-0,75 proc. a wskaźnik kosztów do dochodów spaść do 41 proc. Celem strategicznym banku na 2022 rok jest zysk netto powyżej 5 mld zł.

PKO Bank Polski posiada 10,9 mln klientów indywidualnych, 500 tys. firm i przedsiębiorstw oraz 15,7 tys. klientów korporacyjnych, samorządowych i instytucjonalnych. Mimo spadku liczby oddziałów z 2100 do niespełna 1700, otwarto o 23,4 proc. rachunków bieżących więcej. W tym samym czasie czterokrotnie wzrosła liczba użytkowników aplikacji mobilnej IKO.

Użytkownicy aplikacji każdego dnia logują się 4 mln razy i wykonują 6 mln transakcji. IKO już dwa razy zdobyło tytuł najlepszej bankowej aplikacji mobilnej na świecie.

PKO jest też najcenniejszą spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Rok temu, jako jedyny polski podmiot został zaliczony do grupy dużych spółek indeksu rynków rozwiniętych globalnej agencji indeksowej FTSE Russell.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

/ fot. arch. toportal /


/ pap.pl /

fotorelacja  963
fotorelacja  957
fotorelacja  954
fotorelacja  957


toportal production



herb

TOPORTAL jest dziennikiem zarejestrowanyn w Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
kontakt z redakcją dostępny TUTAJ

Korzystając z serwisu użytkownik wyraża zgodę na instalację plików cookies.
Wszystkie materiały są chronione ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Wszelkie powielanie materiałów oraz ich umieszczanie na innych nośnikach zabronione.
Copyright © 2010-2019 TOPORTAL



 

Szanowny Użytkowniku!


Aby móc korzystać z niniejszego portalu niezbędna jest Twoja zgodna na instalację w Twojej przeglądarce "plików cookies". Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W cookies przechowywane są informacje o wspomnianej wyżej zgodzie oraz ewentualna fraza wpisana w wyszukiwarce.

Dla celów statystycznych gromadzone są jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Dołożono wszelkich starań by wszelkie procesy miały charakter jawny, a użytkownik miał całkowitą kontrolę nad utrwalonymi danymi (COOKIEs) - w portalu nie są wykorzystywane sesje.

W każdej chwili możesz zmienić swoją decyzję poprzez usunięcie plików cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie zgadzasz się na instalację plików cookies, w myśl obowiązujących przepisów prosimy o opuszczenie niniejszego portalu.

POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ COOKIES
Informacje ogólne

Niniejszy dziennik wydawany jest przez TOPORTAL PRODUCTION Tomasz Staszewski z siedzibą w Raciborzu przy ul. ks. Stanisława Staszica 9 lok.2, 47-400 Racibórz (NIP: 6391163642,email:redakcja@toportal.pl) zwanym dalej WYDAWCĄ.
Polityka prywatności oraz cookies

Niniejszy portal wykorzystuje technologię cookies. Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W ramach cookies przechowywane są informacje:
- status zgody dotyczący niniejszej polityki prywaatności oraz cookies
- zakodowana ewentualna fraza, wpisana przez użytkownika w wyszukiwarce portalu

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika (w przeglądarce internetowej) pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest WYDAWCA.

W kontekście połączeń www, dla celów statystycznych, WYDAWCA gromadzi jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Oznacza to, iż WYDAWCA nie zapisuje w bazie danych jakichkolwiek informacji identyfikujących użytkownika. Ponadto w portalu nie są wykorzystywane sesje.

Niezależnie od powyższych faktów, pewne dane mogą być rejestrowane niezależnie przez firmę hostingową (nr. ip). W związku z powyższym WYDAWCA zawarł stosowną umowę POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH z firmą hostingową H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000612359, NIP: 7822622168.

Administratorem danych osobowych jest WYDAWCA.

Zgodnie z RODO, każdemu użtykownikowi przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- korekty swoich danych
- usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
- przenoszenia danych
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Kontakt z WYDAWCĄ został zawarty na wstępie niniejszego dokumentu.

WYDAWCA zastrzega sobie prawo do naniesienia zmian w niejszym dokumencie. Każdorazowa zmiana skutkować będzie koniecznością wyrażenia przez Użytkownika akceptacji zamieszczonej treści (wyskakujące okno).