2019-09-16

ALDI: Większe zakupy odchodzą do lamusa, Polacy coraz częściej mają puste lodówki!

Zwyczaje zakupowe Polaków zmieniają się; zakupy ulegają rozdrobnieniu - kupujemy częściej, ale mniej niż kiedyś. Nierzadko to konkretny produkt decyduje o wyborze sklepu, ponieważ podstawowe zakupy można zrobić wszędzie - wynika z badań ALDI przeprowadzonych przed wprowadzeniem nowej strategii komunikacji marki.

W tygodniu nawet kilka razy dziennie po zakupy!


Badania przeprowadzone przez ALDI pozwalają zaobserwować ważny trend i zmianę w zachowaniach konsumentów. W tygodniu odwiedzają oni swój ulubiony sklep nawet kilka razy dziennie. Okazuje się, że zakupy ulegają rozdrobnieniu, począwszy od małych śniadaniowych, przez obiadowe, a nawet po małe przekąski - zachcianki. Coraz częściej to konkretny produkt decyduje o wyborze sklepu, ponieważ podstawowe zakupy można zrobić wszędzie. Za to w weekend Polacy zwykle uzupełniają domowy asortyment o produkty podstawowe i te ?cięższe? (typu napoje). Inną kwestią, jest widoczny zanik podziału sklepów na sklepy osiedlowe, dyskonty, supermarkety i hipermarkety. Jeszcze parę lat temu podział rynku przebiegał pod kątem wielkości sklepu i statusu - rozróżnialiśmy super i hipermarkety oraz mniejsze sklepy osiedlowe i dyskonty. Dziś sklepy dzieli się ze względu na bliskość oraz typ promocji.

Zakupy i promocje są jak serial


Co ciekawe, klienci lubią być zaskakiwani, bo szybko nudzą się rutyną. Coraz rzadziej planują zakupy, wobec czego od sklepów oczekują inspiracji, dlatego tak dużą popularnością cieszą się akcje typu sentymentalne smaki lat 90. czy festiwale tematyczne. Zakupy i promocje są dla nich jak serial: ustawiają cały rytm tygodnia, są przedmiotem rodzinnych i sąsiedzkich dyskusji, ploteczek w pracy - co, kiedy będzie w danym sklepie, co, kto może kupić w danym dniu. Polacy są na bieżąco ze wszystkimi promocjami. Młodsi mają Blixa, starsi gazetki promocyjne, na których zaznaczają okazje jak ulubione pozycje w programie telewizyjnym. Bywa też, że szukają okazji na portalach typu Okazjum.pl. Promocje często ustawiają plany zakupowe. Zakupy podstawowe są dołączane do dnia konkretnej promocji.

Półka BIO i produkty markowe podnoszą atrakcyjność


Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ALDI sklepy porównywane są ze względu na jakość produktów z konkretnych działów - pieczywo, warzywa, owoce, mięso, a nawet konkretne produkty bezglutenowe. Kluczowe w tym kontekście są apetyczność i świeżość. Dodatkowo atrakcyjność sklepu podnosi rozwijanie oferty bio/eko - oznacza ono, że sklep jest nowoczesny i nadąża za trendami. Z kolei produkty markowe, obok produktów marki własnej, wspierają przekonanie, że w danym sklepie można kupić wszystkie najbardziej potrzebne na co dzień artykuły. Istotne jest też zagospodarowanie przestrzeni w sklepie, ponieważ zakupy są ważnym momentem dla relacji z bliskimi, sposobem na wspólny czas z rodziną lub w parze. To właśnie wtedy jest najlepszy moment na dyskusję o preferencjach smakowych i gustach kulinarnych - nawet gdy się różnimy, każdy znajdzie coś dla siebie.

Cenią sobie polskość, ale zagraniczna marka wciąż się liczy


Polacy wyzbywają się kompleksów, coraz częściej cenią sobie polskość - lokalne mięsa, sery, miody postrzegane przez pryzmat dobrej wieloletniej tradycji, uznawane są za lepsze. Równolegle panuje przekonanie, że każdy kraj ma swoją kompetencję, stąd nadal duże zaufanie do niemieckich słodyczy, piwa czy chemii, angielskiej herbaty czy francuskiego sera. Zagraniczny produkt nadal ma dużą rangę, ale tylko jeśli powszechnie wiadomo, że dana marka ma wysoką jakość. To właśnie jakość ulubionych produktów potrafi zdecydować o wyborze sklepu na codzienne zakupy.

Wyniki badań powstały podczas pracy nad opracowaniem i wdrożeniem nowej strategii komunikacji marki ALDI, skupionej wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Na zlecenie sieci przeprowadzono badania jakościowe i ilościowe, pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne (Instytuty zaangażowane: InsightShot oraz IQS), które pozwoliły sieci określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony ALDI Polska, będące filarem komunikacji marketingowej.

Bohaterami kampanii są wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych. Akcja rozpoczęła się od działań wizerunkowych i składać się będzie z kilku etapów, o których sieć będzie sukcesywnie informowała. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Więcej o samej kampanii znajduje się pod adresem: www.zawszealdi.pl

*****
ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów, posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 133 sklepy i zatrudniająca niemal 2500 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Spółka stawia także na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie.

fotorelacja  797
fotorelacja  972
fotorelacja  957
fotorelacja  915


toportal production



herb

TOPORTAL jest dziennikiem zarejestrowanyn w Sądzie Okręgowym w Gliwicach.
kontakt z redakcją dostępny TUTAJ

Korzystając z serwisu użytkownik wyraża zgodę na instalację plików cookies.
Wszystkie materiały są chronione ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Wszelkie powielanie materiałów oraz ich umieszczanie na innych nośnikach zabronione.
Copyright © 2010-2020 TOPORTAL



 

Szanowny Użytkowniku!


Aby móc korzystać z niniejszego portalu niezbędna jest Twoja zgodna na instalację w Twojej przeglądarce "plików cookies". Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W cookies przechowywane są informacje o wspomnianej wyżej zgodzie oraz ewentualna fraza wpisana w wyszukiwarce.

Dla celów statystycznych gromadzone są jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Dołożono wszelkich starań by wszelkie procesy miały charakter jawny, a użytkownik miał całkowitą kontrolę nad utrwalonymi danymi (COOKIEs) - w portalu nie są wykorzystywane sesje.

W każdej chwili możesz zmienić swoją decyzję poprzez usunięcie plików cookies w swojej przeglądarce. Jeśli nie zgadzasz się na instalację plików cookies, w myśl obowiązujących przepisów prosimy o opuszczenie niniejszego portalu.

POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ COOKIES
Informacje ogólne

Niniejszy dziennik wydawany jest przez TOPORTAL PRODUCTION Tomasz Staszewski z siedzibą w Raciborzu przy ul. ks. Stanisława Staszica 9 lok.2, 47-400 Racibórz (NIP: 6391163642,email:redakcja@toportal.pl) zwanym dalej WYDAWCĄ.
Polityka prywatności oraz cookies

Niniejszy portal wykorzystuje technologię cookies. Proces ma związek z elementarną funkcjonalnością portalu. W ramach cookies przechowywane są informacje:
- status zgody dotyczący niniejszej polityki prywaatności oraz cookies
- zakodowana ewentualna fraza, wpisana przez użytkownika w wyszukiwarce portalu

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika (w przeglądarce internetowej) pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest WYDAWCA.

W kontekście połączeń www, dla celów statystycznych, WYDAWCA gromadzi jedynie adresy odwiedzanych stron bez jakiegokolwiek powiązania z danym użytkownikiem. Oznacza to, iż WYDAWCA nie zapisuje w bazie danych jakichkolwiek informacji identyfikujących użytkownika. Ponadto w portalu nie są wykorzystywane sesje.

Niezależnie od powyższych faktów, pewne dane mogą być rejestrowane niezależnie przez firmę hostingową (nr. ip). W związku z powyższym WYDAWCA zawarł stosowną umowę POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH z firmą hostingową H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000612359, NIP: 7822622168.

Administratorem danych osobowych jest WYDAWCA.

Zgodnie z RODO, każdemu użtykownikowi przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- korekty swoich danych
- usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
- przenoszenia danych
- wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Kontakt z WYDAWCĄ został zawarty na wstępie niniejszego dokumentu.

WYDAWCA zastrzega sobie prawo do naniesienia zmian w niejszym dokumencie. Każdorazowa zmiana skutkować będzie koniecznością wyrażenia przez Użytkownika akceptacji zamieszczonej treści (wyskakujące okno).